Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Západní ideál krásy vyobrazený v módních časopisech a jeho vliv na vnímání krásy vietnamských žen
Tranová, Thi Viet Chinh ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Ivanišová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá působením západního ideálu krásy vyobrazeného v módních časopisech na vietnamské ženy. Teoretická část nabízí vhled do samotné problematiky fenoménu krásy, kterou následně autorka zasazuje do kontextu mediálního vyobrazení idealizovaných obrazů. V teoretické části se autorka zaměřuje na nejčastěji se opakované negativní dopady médií na jednotlivce, již byli těmto obrazům vystavěni. Cílem této práce pak bylo zjistit, jaké dopady má západní ideál krásy na vietnamské ženy, které se od těchto standardů liší svými genetickými a fyziologickými predispozicemi. V praktické části byla k získání těchto poznatků provedena kvalitativní metoda výzkumu a byly uskutečněny hloubkové polostrukturované rozhovory. Tyto rozhovory autorka provedla se třinácti vietnamskými ženami ve věkovém rozmezí osmnáct až třicet sedm let. Z výsledků analyzovaných dat bylo zjištěno, že zúčastněné ženy pokládají módním časopisům velmi nízkou váhu v utváření svého vnímání krásy a sebepojetí. Ve výzkumu tak byly rozkryty dvě oblasti témat. První rovina se zabývala konkrétními situacemi, kdy vyobrazený ideál krásy skutečně ovlivnil vnímání krásy zúčastněných vietnamských žen. Druhá rovina dále zkoumala důvody, proč tyto ženy přikládají tak nízkou váhu těmto časopisům. V rámci analýzy tak bylo rozkryto...
The expression of gender characteristics in fashion magazine on the example of the USA Vogue magazine
Gershkovich, Elizaveta ; JANOŠČÍK, Václav (vedoucí práce) ; ŠIMŮNEK, Michal (oponent)
American Vogue magazine has long been the golden standard in the modern fashion world. For over a hundred years this fashion periodical sets beauty codes all over the world. For my Final Theoretical Thesis, I decided to analyze the American Vogue magazine and identify the presence of gender characteristics in the printed editions of Vogue.
Módní publicistika v Českém rozhlase v roce 2014
Janáčková, Emílie ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podobami módní publicistiky na stanicích Českého rozhlasu, který se jako veřejnoprávní médium v rámci svého širokého tematického a kulturního profilu módě rovněž věnuje. Výsledky práce nepotvrdily výchozí hypotézu, že módní publicistiku s jejím primárně vizuálním charakterem nelze v rozhlase zprostředkovat a prezentovat stejnými textově-stylistickými prostředky jako v tisku nebo v onlinu. Ukázalo se totiž, že nevizuální podstatu média kompenzují publicisté a redaktoři jinými způsoby (např. vyprávění příběhů spojených s designérskou tvorbou, analýza společensko-ekonomických souvislostí módního průmyslu). V současnosti již kromě toho rozhlasoví publicisté využívají pro komunikaci obrazem obraz webových stránek, kde se podcasty se zvukovou stopou doplňují souhrnnými články, obrázky i videoreportážemi, nebo sociálních sítí. Práce dále obsahuje případovou studii, v níž jsou srovnávány výstupy o konkrétní módní akci celostátního významu (pražském fashion weeku ze září 2015) v rozhlasu, v printu a v onlinu. Ukazuje se přitom, že nejkomplexněji byla akce publicisticky zpracována ve specializovaném pořadu Radia Wave nazvaném Modeschau. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.